gunillalindskog.blogg.se

Slut på semestern snart

Publicerad 2014-08-20 00:08:31 i Allmänt,

 
   Vilken
härlig semester vi har haft.  Vädret kan man inte klaga på men nu är det lite lättare att andas och använda hjärnan
än när det är 34 gr varmt.
Besökt Öland  där det bor nästan 25 000 personer.   Ölands största sjö heter Hornsjön(trodde inte det fanns några sjöar där.
Högsta berget Rösslösa 54 m över havet.   Landskapsdjur är näktergal och blomman är ölandsvända

Öland är Sveriges näst största ö och dess minsta landskap. Ön är nästan 2 mil bred och 4 mil lång.

I Borgholm kändes det som vi hade anlänt till någon utländsk stad för affärslivet var det full fart på kl 23. Vi passade på att ta en stor glass och en liten mugg kaffe mitt på torget.  Vi besökte både Erik och långe Jan. Det var smala vägar befolkade av en massa cyklister överallt.

Efter ett hastigt besök hemma blev det Sthlm några dagar där vi hade turen att komma under kulturdagarna med uppvisningar på Plattan.  Ibland har man tur och väntar nu på att ha tur med lotterivinsten också.

Åter hemma  ägnar jag mig åt att sortera in de foton som blivit liggande sen ...(tänker inte tala om hur länge)

Det blir en riktig nostalgitripp och mina barn ser rätt nöjda ut på flera av fotona,

Skogsbrand och översvämningar i Sverige och förskräckligt för de som drabbas. Jag skulle säkert gnälla och klaga om jag var utsatt för något sådant.   Jag är ändå mycket tacksam för att jag fötts i Sverige och slipper krig slipper fly till ett land med helt annan kultur och  de inhemska vill inte ha mig där,

Livet är ganska bra.

Ölandsvända

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela