gunillalindskog.blogg.se

Advent

Publicerad 2014-11-30 22:08:19 i Allmänt,

Idag
har vi, vi i Blå bandet haft julstuga med fika och korv. Några besökare fick vi och lite trevligt småprat på köpet.
Hemma tände vi ljus  och åt en enkel middag.
Varje år när det är skyltsöndag minns jag min barndoms skyltsöndagar när min pappa och jag gick runt och tittade i skyltfönstren på kvällen i mörkret, Varje år i leksaksbutiken hade de skyltat med ett elektriskt tåg som jag önskade mig hett men aldrig fick eftersom det var för dyrt.  Tyvärr blev det inte så många söndagar för pappa dog alldeles för tidigt.
Åter till nutid och på min arbetsplats har jag ofta förmånen att få rasta en hund . Häromdagen när vi var ute på en promenad  och hunden gjorde som alla hundar, nosade överallt och jag tänkte att vi människor kanske skulle kunna kolla in omgivningarna lite mer när vi går ut såsom titta på gräset alla dess olika färger  på löven som just nu täcker marken och som har olika former och varierande färger ja helt enkelt njuta av det vi har runtomkring oss.
Att kolla in och studera varje lyktstolpe är nog lite över vad jag klarar så det lämnar jag åt djuren.
 
Annars funderar jag på om det är bra med obligatoriskt gymnasium. Jag tror att det är ett sätt att dölja arbetslösheten  och hur jobbigt det är att tjata  iväg till sista åren i grundskolan.
Fast sant är det att det  nu är nästan omöjligt för en 16-åring att få jobb så  vad göra?
Nu ska jag roa mig ordentligt med att betala en massa räkningar  innan det blir god natt
Ha det
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela