gunillalindskog.blogg.se

inget särskilt

Publicerad 2015-01-28 21:37:44 i Allmänt,

Bara
2 dagar kvar av denna arbetsvecka  Hurra och ännu bättre är det på fredagkväll-
 
Det har snöat en hel del  här och plogningen har varit hyfsad men jag har många gånger undrat vart gruset tagit vägen? det tycks som om kommunen i år satsat  mycket på plogning och snöröjning men att pengarna ej räckt till sandningen .  För kommunen är det enklare så för gångare är lite tystare och skriver inte lika många insändare om eländet som biltrafikanterna.
 
Helgen var intressant först en dag med ett mycket bra framfört föredrag och ett viktigt ämne t ex vad är medlemskap?  det kan man nog prata om hur länge som helst
Hur är det med engagemanget hos det så kallade civilsamhället bättre eller sämre än förr Jo lika stort vilket visar att trots krig, konflikter och bråk så vill vi människor göra något gott  Oj nu får jag backa för alla nazister och sdare är djupt engagerade men gör ej gott.  Jag antar att de tycker det hur man nu kan uppfatta sånt som gott är något jag  inte kan förstå.
Spännande att iaktta de som lyssnar och som man känner sedan tidigare.  Några har samma argument som alltid, andra vet hur det är och tar inte till sig det som sägs. Här skadar det nog inte med lite självrannsakan eller en riktigt kraftig måltid med självrannsakan som både förrätt, huvudrätt och - nej jag tar något annat till efterrätt.
Helgen avslutades med en fin musikupplevelse i den vackra kyrkan i Svartvik. Dikter,sång och musik framförda av Per och Sara .  Härligt.
 
Nu ska jag  dra mig mot sängen och drömma om pensionärslivet då man kan vara uppe så länge man vill .

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela