gunillalindskog.blogg.se

Början på veckan

Publicerad 2016-07-27 00:21:11 i Allmänt,

Måndag
Vaknar av att jag får en puss av min käre.Härligt.
Av nattens dröm kom jag bara ihåg att min HR hälsade på oss och var irriterad, resten hade jag glömt. Snyft.
Gick till datorn, skulle skriva ut men skrivaren ville inte vara med. Irriterande.
Försökte igen.Hjälpte inte. Fa....
Stängde av apparaten, nytt försök, skrivaren strejkade igen. Svor en lång ramsa.
Drog ur kontakten, satte i den igen. Nu skulle den väl fungera? Fa.. Helve... 
Stängde av och satte på skrivaren. Äntligen lyckades jag få ut några papper. Hurra.
Upp till Södermalm. Klippte gräs. Svettigt och än mer svettigt.
Styrelsemöte med glass. Bra.
Hela hösten inbokad.  Kanske bra.
Mera gräsklippning. Varmt, svettigt.tröjan blöt.
Hem, dusch, tv. Skönt.
Somnade snabbt.
Tisdagen
började med en biltur till gamla jobbet och där var lugnt. Nästan alla hade semester eller var ute på jobb.
En kopp kaffe fick vi iallafall.
Färden fortsatte till Essvik där vi bjöds på en härlig båttur till Klampenborg. Solen sken och vinden svalkade skönt ute på havet. Vid Klampenborg  bjöds det på både varm korv och utsökt goda kakor. Jag satt mest med fötterna i vattnet för att inte bli för varm.  Långsamt ändrade himlen färg och blev gråare och gråare.  Dags att bege sig mot land igen.  Väl framme drogs båten upp på släpkärran och vi, tillsammans med båt. sambons syster och man åkte till deras hem.  Syster fixade till en god middag som åts ute på verandan med tak medan regner föll och åskan mullrade på. Ett suveränt sätt att inta en sommarmåltid. Stort tack för allt trevligt ni bjudit på.
Detta par, som många andra som jag känner, har varit tillsammans över 40 år. Det kan jag bli lite avundsjuk på, inte för att jag ångrar min skilsmässa utan för att jag önskar att jag träffat rätt första gången jag blev sambo.
Nyheterna idag har jag inte hört mycket av utan kopplat av från hela världen. Känns mycket bra att få njuta av hav och vind.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela