gunillalindskog.blogg.se

Inatt jag drömde

Publicerad 2016-07-21 01:35:53 i Allmänt,

 Inatt  var jag, min sambo och en till okänd person ute och tittade på hus.
Vi hittade ett på tre rum och kök, fast egentligen var det fyra rum men i det fjärde rummet satt en sur gubbe och dit fick man inte gå in. Rummet var hans och  det skulle man finna sig i.  Det fanns inga element i huset och i köket var det en vedspis och en gammal elspis. Detta skulle värma upp huset.  På baksidan var en liten trädgård ungefär lika stor som en uteplats med gräsmatta men inga rabatter. Paret som bodde där var lite osäkra om de skulle sälja eller ej så vi hann titta en gång till . De bestämde sig för att sälja så det blev en officiell visning . ni vet med mäklare när allt ska vara tiptopp och stylat, och efter att även varit på den bestämde vi oss för att köpa huset. Det kostade
80 000så vi blev tvungna att gå till banken och låna pengar. Först krånglade banken lte men till slut fick vi låna lite-
Alltså  i morse när jag vaknade förstod jag att jag var husägare.
Önskar mig en god dröm även inatt.
 
Nu är det fullmåne ute.
 
Sov gott
 

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2016-07-22 18:05:10

Det låter som att det fjärde rummet är mitt radioshack där jag sitter och QSO:ar med mina radiokompisar i Klimpfjäll, Krokvik eller Kalix. Ett rum som ingen får röra. Köpesumman kan vi diskutera :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela