gunillalindskog.blogg.se

Efter Brexit/ efter midsommar

Publicerad 2016-06-28 14:05:18 i Allmänt,

Chock
är den ständiga kommentaren efter Englands nej till EU.  Jag förstår inte varför alla ledare/politiker och journalister är chockade för de, åtminstone några av dem måste ha räknat med att det skulle bli ett Nej och funderat över konsekvenserna. Att många är besvikna och oroar sig kan jag förstå för även om jag ännu inte oroar mig så undrar jag över hur det kommer att påverka vårt land, kommunen och mig.
Såg intervjun med partiledarna efter deras möte och Annie Lööv (stavar hon så?) bekräftar min bild av henne nämligen att hon är expert på att undvika att svara på journalisternas frågor. Hon ger aldrig svar på frågor utan svarar med långa utläggningar.
Chock är ett ord som älskas av massmedia och snart, kanske nu har ordet chock förlorat sitt värde.
Samma sak är det med ordet älska som används i tid och otid. Artister älskar alltid sin publik, vilket jag betvivlar sanningshalten i. 
Jag "älskar" att fira midsommar på Ångermanlands högsta berg tillsammans med mycket goda vänner.  Beskåda solnedgången mellan tuggorna från den grillade korven. Solen är som ett eldklot .Himlen är gråblå med lite blåa remsor mellan det gråa.  Extra bonus blev det av att vi fick se tre björnungar vid vägkanten.
Tack mina vänner för att jag får vara med.
 
Nu är det vardag igen och ikväll studiecirkel
 
Gunilla
 
 

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2016-06-28 23:24:53

Politiker är väl som vanligt ett halt ålande släkte. De lyssnar sällan och gör egotrippade utspel. Ta bara exemplet torget i Sundsvall

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela