gunillalindskog.blogg.se

Lördag/ möjligne söndag

Publicerad 2016-06-05 00:21:00 i Allmänt,

   Sommarn är här med ljusa nätter blommor överallt och träden gröna i en mängd olika nyanser.
Det har till och med varit sommarvarmt i ett par dagar.
 
Har besökt Söråkers herrgård som har en mycket fin trädgård och där fick jag lyssna till göken och sång från mänga andra fåglar som jag inte kan namnen på.
 
Den stora nyheten idag är att M. Ali har dött och tydligen har han under åren ändrat stil för det jag minns av honom är att han var störst, bäst och vackrast. Jag tycker inte att boxning är något som gynnar fred och minskar våldet
trots att jag vet att de som har aggressionsproblem  blir hjälpta av boxning. Ändå kan jag inte inse att man måste banka på sin medmänniska för det finns ju de där säckarna som hänger i alla träningslokaler. Det borde räcka med att slå på dem och utveckla tävlingsmetoder utan att behöva knocka ner någon annan levande varelse.
 
Under flera veckor i sträck har jag inte kunnat somna fast jag varit så trött att jag stapplat till sängen krupit ner under täcket, sträckt ut min kropp i sovställningen, lagt huvet tillrätta på kudden efter att jag kramat den ordentligt.
Klockan har flyttat sig och jag har vridit och vänt på mig men det har inte hjälpt. Gått upp en stund, försökt sova igen men nej det lyckades inte denna gång heller. Efter cirka tre timmars kamp kom äntligen John Blund.
 
Nu har jag somnat direkt flera kvällar i sträck och det är väldigt skönt.
 Besökte Vivansborg idag och det mesta såg likadant ut som när 101an iogtföreningen var där.
 
Sov gott alla vänner
 
 

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2016-06-05 23:18:38

Va roligt att du kommit fram ur anonyminiteten. Jag har varit orolig för din frånvaro.

Svar: tack
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela