gunillalindskog.blogg.se

Helgen

Publicerad 2016-10-17 22:41:47 i Allmänt,

Helgen som gått har jag varit på kurskurshelg. Ett konstigt namn för det betyder att det ska vara dubbelt av någonting och en kurshelg har jag aldrig hört talas om. Bekväm resa till kurskursen, som var i Umeå, för mig som bara kliver in i baksätet och kan koppla av, sova en stund, prata med de andra i bilen en stund och njuta av utsikten en stund, Hösten är vacker med alla sina färger som bara naturen kan skapa. Fram kom vi eftersom vi har en bra chaufför. Väl ankomna till Umeå fick jag krångla lite innan jag fick en säng men det ordnade sig till slut. Lördagförmiddag innehöll det som kurser/träffar alltid innehåller vid denna tid, nämligen peppning inför Vit jul. Jooo bra för nya men vi som hört om detta i flera år kan bli lite trötta. Det är en svår balans när man blandar nya och gamla medlemmar. Hon som berättade om Vit Jul gjorde det bra så jag somnade inte under föredragningen. Det är roligt att vi lyckas nå så många. Vi kan jag egentligen inte säga för jag gör inga insatser för vit jul. Bra alla ni som jobbar för det. Efterniddan lyssnade jag på ????? oj nu måste jag fundera - visst ja nu minns jag, lite om hur kamratstöd kan fungera och starta upp. Också bra talare. Tänkte på ordet talare och undrar varför ingen säger pratare? Personligen skulle jag ibland kunna kalla en föreläsare som gör dåligt ifrån sig för pratare och en som har god kvalitè för talare. Tanken på kommer då om jag någon gång kan leva upp till att vara talare och inte bara pratare. Kvällen kom och det var trevlig underhållning men för en nattuggla som jag så försvann alla alltför tidigt, Då är det tur att man har datorn med sig och kan roa sig på egen hand. På söndagen fick vi ett intressant föredrag om det internationella arbetet och en bra och djupt engagerad talare. Enda missen hon gjorde var att vi ej fick någon rast. Innan dess lärde jag mig ett nytt sätt att spela luffarschack. Rätt kul så nu blir det ett inköp till föreningen så att vi kan ha riktigt roligt på våra möten. Efter att min handväska kommit tillrätta, efter att ha blivit kidnappad var det åter dags att återvända till Sundsvall. Det roligaste är att träffa nya människor och lära känna de som man mött tidigare mer ingående. Måndag vattengympa som nästan varje måndag och en fika efteråt. Imorgon får jag äntligen sovmorgon. Härligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela