gunillalindskog.blogg.se

Lite av varje

Publicerad 2016-09-17 19:32:55 i Allmänt,

Idag är det gråmulet och lite svalare än de senaste dagarna.
Härliga lördag, trots vädret och man kan väl  inte klaga när det är 13 gr varmt i mitten av september.
 
Det har varit storbråk i liberalerna för att Birgitta Ohlsson gick emot partiets officiella partilinje offentligt.
Jag förstår att partistyrelsen är förbannade men jag är glad för att hon ej uteslöts.
 
Klart att man ska skilja på vad som ska kommuniceras internt och externt
Känner igen det från mindre lokala styrelser där man på ett styrelsemöte kommit fram till ett enhetligt beslut och plötsligt under medlemsmötet eller årsmötet börjar en av styrelsemedlemmarna gå emot det beslut som man fattade på styrelsemötet. Jag blir besviken varje gång och begriper inte varför man inte  sa något på styrelsemötet?!   Nåja de beslut som vi fattar påverkar varken världen eller Sverige på kort sikt så jag behöver inte gräma mig någon längre tid.  Visst är det ok att ha en åsikt som avviker från de övrigas men säg det då.
 
Det blir mer och mer tydligt att jag måste lära mig twittra för att hänga med. Ska försöka men antar att när jag väl lärt mig det så är det någon annan site som är inne,. alltså blir jag efter igen men att lära sig nytt stimulerar hjärnan så det är bara att le och vara glad och tacksam för att  få denna stimulans.
 
Min mamma skulle blivit 106 år om hon levat idag. Hon dog strax före milleniumskiftet och jag vet att hon är besviken för att hon inte fick uppleva det. Jag är övertygad om att man inte blir besviken i himlen och där sitter hon och min pappa och har blåbandsmöte med sina vänner, Annars lyssnar de på radioteater och mår himmelskt.
 
Jag tror att när vi kommer till himlen får vi göra det vi vill och ha roligt. Om man är en rökare kan du i himlen röka utan att bli skadad, om du gillar fet mat så kan du äta hur mycket du vill utan att gå upp i vikt.
Änglar tror jag på  men de finns även här på jorden och kan till och med gömma sig i en person som jag inte tycker om för det händer att även dessa personer kan säga något som gör mig innerligt glad och som hjälper mig igenom en svart dag.
 
Att jag tänker extra mycket på min mamma nu beror på att en ung tjej Amanda gick bort häromdagen,
Hon var ung, hade hela livet framför sig och har fört en hård kamp mot sin tumör i flera år. Nu är hennes kamp över och för alla hennes vänner och framförallt för föräldrar och syskon blir det en stor tomhet som aldrig kan ersättas med något annat.
Trots det kommer deras liv så smånigom att bli vardag men det tar nog mycket lång tid innan de slutar att tänka på A flera gånger varje dag.
Det blev ett litet mörkt inläg denna dag så jag får avsluta med att jag mår bra och njuter av pesnionärslivet som precis som vanligt består av bergoch dalbana med lite platåer emellanåtk

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela