gunillalindskog.blogg.se

söndag 6 augusti

Publicerad 2017-08-06 13:33:00 i Allmänt,

Sverige har nu drabbats av egna skandaler så Trump har fått lite sällskap i mediauppmärksamheten. Först om Anders Borg som betett sig mycket illa. Han hade passat bra in på en festival(ler). Det sätt han uppförde sig på är tyvärr inte helt ovanligt. Likadant med festivaler så har tjejer i alla tider blivit utsatta för tafsande och det nya är att det nu anmäls vilket är jättebra. I min tankevärld när man utsattes för sånt här fanns inte möjligheten att anmäla och om jag gjort en anmälan då skulle jag blivit utskrattad. Det visar att världen gör framsteg när det gäller jämställdhet. Det enda jag funderar över är om det var nödvändigt att namnge Borg? Han är inte minister nu och andra som anmäls får inte sina namn publicerade? Alltså behandlas inte människor lika i vårt land. Allvarligare är Transportstyrelsens bristande säkerhetskontroller. Jag upplever det som slarv att inte vara medveten om vad det innebär när man samarbetar med andra länder. Jo man kan skylla på trötthet, stress och dylika saker men det är ingen godtagbar ursäkt. Jag tycker inte att det tydligt framkommer vad man har vidtagit för åtgärder efter att händelsen upptäcktes. Försvarsministern säger bara att han gjort det han kunde göra men vad var det? Jag vill så gärna lita på honom för han verkar sympatisk, jo jag vet lite naivt tänkande. Nu har man upptäckt en ny synderska Ann Linde som "glömde" att informera sin minister. Såg henne på nyheterna igår och blev förvånad över hur lugn hon var. Kanske bara ett spel, vem vet? Trevligare än regeringen har det just nu, hade vi på vår kusinträff. Jag är fascinerad över att vi alltid fungerar bra tillsammans, har mycket att prata om fast vi inte har umgåtts under vår uppväxttid. Tur med vädret hade vi också. Ett besök i Hammarstrand där vi mötte en släkting som kunde berätta lite om vår släkts historia. Till sist heja Sollefteå Håll ut med er ockupation. Hoppas den smittar av sig och får andra områden som också har långt till sjukhus/BB att göra något. Nu är "sommarlovet" slut och aktiviteter, möten och annat trevligt sätter igång igen Njut av livet Gunilla

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2017-08-06 21:36:09

Du kommer aldrig att få veta något kring denna IT skandal. En etikett som heter "SEKRETESS" är påklistrad och därmed så är locket på, tyvärr.

Nåväl hoppas att ockupationen av Sollefteå BB lyckas till slut. Jag noterade att kirurgin är borta, så snart är hela sjukhuset urblåst. usch.

Svar: Mats Nu är det dags för ett blogginlägg!
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela