gunillalindskog.blogg.se

Söndag igen

Publicerad 2017-01-22 23:24:31 i Allmänt,

Dessa söndagar som återkommer med jämna mellanrum och försvinner snabbt. Jag har inget emot söndagar, speciellt inte efter att jag blivit pensionär, men lördagar är bäst. Det känns ändå som helg när fredagskvällen kommer och man har 2 lediga dagar framför sig. Nu var jag inte riktigt sanningsenlig för ibland är ena eller andra dagen av dessa uppbokade. Min lördag blev ej som jag tänkt mig eftersom febern flyttade in i mig. Bästa medicinen för mig är att sova och det ägnade jag hela lördagen åt. Nu är det nya tag, ny vecka och sysslolös eller som det heter på norrländska göralös är jag inte. Upprörd idag över att man på sociala medier har lagt ut en filmad våldtäkt. Idioti! Finns det några galningar som tänder på det? Då bör de ta ambulans direkt till psyket och låsas in. Hur kan man komma på något sådant. Är tacksam för att jag nästan aldrig blivit våldtagen Musik ja där är jag totalt obildad om man inte pratar om 60-tal och vem som ska lära mig om kända rappare, hiphopare och annat vet jag inte. Har ni några tips? Måste vara någon med stort tålamod. Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela