gunillalindskog.blogg.se

Lördagen 4 mars

Publicerad 2017-03-04 16:12:57 i Allmänt,

Sitter nu i Sthlm och njuter av tystnaden. För en stund sedan var det 4 barn här och då blir ljudnivån hög. Jo det är härligt med barn och jag har fått en lektion i Pokemon av en 6-åring. I veckan var jag på en föreläsning om hur vi kan äta oss friska . Det var intressant och den kvällen lärde jag mig en hel del men hur mycket som fastnat i långtidsminnet vet jag inte. Bl a så sas det att vi alltid har inflammationer här och där i kroppen och när inflammationerna är läkta finns det ämnen i kroppen som tar hand om avfallet. Om vi inte har balans så har vår kropp inte förmågan att rensa bort avfallet. Brödet som vi köper i butikerna är bara dåligt vilket också gäller mycket annan mat. Det beror bl a. på att matproducenterna tillsätter en hel del som gör att maten håller sig länge. Detta gör att maten blir dålig samtidigt som vi kunder vill ha mat som håller sig länge. Jag tycker det är skönt att slippa handla varje dag. Hur mat påverkas av att bli fryst pratades det inte om men jag tror att det är bättre än tillsatser och maten kan förvaras länge. Snöslask grått och trist är det och våren tycks långt bort. Livet är trots allt gott.

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2017-03-04 20:14:55

Prova Kronans konserver. Jag har gröna burkar från 1978 med kyckling och ris och de fungerar fortfarande. Kronans leverpastej är perfekt att spar.

Svar: Lovar att jag ska testa men vad säger Zaedi?
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela