gunillalindskog.blogg.se

+ OCH -

Publicerad 2017-03-26 20:28:45 i Allmänt,

Nykterist javisst! Vad kan jag/kan inte göra om jag är organiserad nykterist? Kan jag jobba på Systembolaget ? Nej Kan jag jobba på bar/ restaurang ? Nej. Kan jag ta med sprit in från utlandsresan och ge till mina vänner? Nej Kan jag gå på fest där alkohol serveras? Ja Kan jag festa flera dagar i sträck? Ja Varför skriver jag om detta? Vet ej hade bara lust och funderade lite över om man drabbas av många begränsningar om man lever helnyktert och har gått med i en nykterhetsorganisation. Begränsningarna är minimala och jag får mycket igen. genom att möta många olika sorters människor, ta del av kulturutbud besöka olika platser i Sverige Framförallt kommer jag ihåg vad jag gjorde dagen innan och om jag hade roligt eller ej. Ha det gott

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2017-03-27 21:42:51

Jamen så sant du skriver dubbelt så roligt hälften så dyrt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela