gunillalindskog.blogg.se

Nykter hela veckan

Publicerad 2017-05-26 00:54:24 i Allmänt,

Inledde dagen med att gå upp okristligt tidigt för att fira gökotta. Det var det värt för det blev en mysig och god stund med trevligt sällskap, lite prat och två grillade korvar. Kvällen frossade jag i 12 sorters kakor, ja det är sant, och mycket god musik och sångunderhållning. Jag fick lära mig lite om Kaj Gullmar, Hjördis någonting och om Ingegerd Nyberg som var den som sjöng Aftonklockor. Min kusin Lillemor spelade jämt den sången när jag besökte henne. Det är många år sedan hon gick bort. Hon hade en lätt utvecklingsstörning vilket var mycket skämmigt på 40, 50 och 60-talet. Det var först på slutet av 70-talet som man släppte lös dem från institutionerna. Ett minne från mitt jobb med personer med funktionsnedsättningar var när jag mötte en person i 50-årsåldern som fått egen lägenhet. Han gick runt med kontraktet hela dan och visade det för oss säkert 10 gånger på en timme. Detta var i slutet av 80-talet. Ett stort Grattis till Whinar som nu klarat av sin uppsats. Bra gjort Lycka till med den. Ha en trevlig helg Gunilla

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2017-05-26 22:54:12

Hjördis Schymberg

Ingeborg Nyberg

Svar: Tack
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela