gunillalindskog.blogg.se

Hemma

Publicerad 2017-11-12 11:14:54 i Allmänt,

Fylld av energi tog jag itu med att laga flera maträtter på en gång. Skulle göra ärtsoppa och enligt receptet skulle det ta en timme för de där små gulingarna att kokas mjuka , men inte stämde det. Efter att i en timme ha rört om i grytan var mitt tålamod slut men ärterna var fortfarande hårda. Ytterligare trekvart tog det innan det var klart. Varför stämmer aldrig recepten när jag ska laga mat? Mellan att röra i kastrullen tänkte jag göra en smaskig sallad som en del av vårt fredagsmys. Tinade grönsakerna och tog fram kryddorna , vände mig om, och stötte till skålen med grönsakerna, som for ned i golvet, och min kommentar just då är inte lämplig att skriva ned. Trots att det bara är känt folk som gått på golvet åkte grönsakerna i papperskorgen. Det var bara att börja om från början. Nåja till slut efter mycket svordomar, suck och stön var både ärtsoppa, sallad och minutbiffen fixade. Nu undrar jag vilka som har strejkrätt? Hur är det inom den ideella verksamheten? Har styrelsemedlemmar, strejkrätt.? Känner lust att sitta kvar härhemma hela dagen och slippa ge mig ut i kylan men jag vet att när jag väl kommer iväg så känns det bra. Vi ses ikväll

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2017-11-13 23:41:37

Fniss, tror att det är typiskt... Men vi kan vara vänner ändå..

Svar: ja instämmer
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela