gunillalindskog.blogg.se

Sammansvärjning

Publicerad 2017-11-26 12:47:14 i Allmänt,

Fredagskvällar innebär en hel del tv-tittande för mig och min käre sambo. Bl a är Skavlan något vi brukar se och senast var det mest intressanta en man som berättade om Putin och Trump. Han,( mannen som berättade) är författare och nyligen gett ut en bok med titeln Sammansvärjningen där han påstod att Ryssland försökt värva Trump som spion redan på 80-talet. Han har fått sin information från en som arbetat på underrättelsetjänsten i England. Låter som en bok jag kanske har lust att läsa. åtminstone skumläsa. Och så är Me-to uppropet i full gång. Innan me-to var det Trump på nyheterna varje dag och nu är det Me to som ingår i det dagliga nyhetsflödet. Satt igår och undrade varför inga homosexuella blivit anklagade. Förekommer det inga sextrakasserier från den gruppen eller är det fortfarande för känsligt att vara bög eller lesbisk så att de inte vågar "tala ut"? Två minuter senare berättar min sambo att en av mina favoriter Lotta Bromée blivit anklagad och förlorat sitt jobb. Någon välkänd person inom kulturlivet är också anklagad för trakasserier och den förening där han är ledamot ska inte få några ekonomiska bidrag hädanefter. Frågar mig om det är bara han som är medlem i föreningen eller har hela föreningen ägnat sig åt tvivelaktiga nöjen? Jag tycker inte att en hel förening ska straffas för att en medlem betett sig illa. Tänk om någon av medlemmarna i min förening har ägnat sig åt någon form av felaktigt beteende t ex stöttat ett antidemokratiskt parti, eller inte accepterar homosexuella eller ägnat sig åt sextrakasserier ska då hela föreningen hållas ansvarig och straffas? Nej det tycker inte jag. Angående me to debatten kan man fundera på hur långt tillbaka i tiden ska man gå och om man för flera år sedan slutat med sitt dåliga beteende ska man i nutid få konsekvenser och är det " folkets domstol" som ska fatta alla beslut eller ska det överlåtas till rättsväseendet? Något helt annat för igår såg jag uppföljaren till Såsom i himlen nämligen så och på jorden och den filmen var en upprepning av Såsom i.... helt förutsägbar och ett otroligt dåligt manus. Ha en god söndag

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2017-11-26 13:01:18

Håller med om att de är lite väl mycket fokus på Meetoo just nu. Det behövs, men man blir "trött" att läsa och höra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela