gunillalindskog.blogg.se

Fredagsmys

Publicerad 2017-10-14 00:00:00 i Allmänt,

Har just läst en blogg om att det är okej att känna sig ful eller vacker och att man är okej som person oavsett hur man uppfattar sig själv. Jag tycker att det är ytterst få människor som är fula. Har nästan aldrig sett någon men min upplevelse av hur jag ser ut kan variera kraftigt. Det händer att jag tycker att jag ser helt okej till och med riktigt bra någon gång då och då. De flesta utseendekomplex jag har haft påverkar mig inte lika starkt som när jag var tonåring. Fredagsmys var det och att sträcka ut sig i soffan lägga upp fötterna i sambons knä, se på tv, äta chips och dricka läsk det är vardagsmys här hos oss. Läser nu en bok av en kvinna som blivit våldtagen. Hon är från Sydafrika och beskriver den tystnad som omgärdar de som blivit våldtagna. Antar att det är många i vårt land som inte heller vågar berätta om en sådan händelse och inte orkar möta våldtäktsmannen i rätten. Jag har aldrig hört talas om en kvinna som våldtar en man men kvinnor använder troligen andra metoder för att utöva makt över männen. En ny landstingsdirektör är tillsatt i vårt län och om jag hörde rätt ska han få en lön på 220 tusen i månaden. Det borde räcka med hälften och då skulle man ha råd med en läkare eller lärare till. Tiggeriförbud vill moderaterna införa och deras förslag är att de ska komma hit och få förmånen att låna pengar till sitt uppehälle tills de etablerat sig. Sedan ska de betala tillbaka lånet när de får sin lön som troligen inte är 220 tusen, inte heller 120 tusen i månaden. Kronofogden kommer att få många ärenden att ta hand om och bankerna bli ännu rikare. Önskar er en god natt för världsproblemen blir inte lösta även om vi håller oss vakna Gunilla

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2017-10-14 13:40:22

Nja, jag tror att lönen är satt till 130.000 kr, men det är högt det också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela