gunillalindskog.blogg.se

Åter en måndag på hotellet.

Publicerad 2018-04-23 23:04:54 i Allmänt,

Har idag haft kurs igen. Deltagarna var en kombination av engagerade och trötta och den här första dagen av två är det mycket prat från mig. Imorgon blir det mer praktiskt vilket underlättar engagemanget. Här i Sthlm är all snö borta och träden har fått knoppar. Härligt att möta våren lite söderut. Beundrar den 300-åriga linden som står mitt på gården omgiven av en rabatt med utslagna krokusar och lobelia. Linden har delat sig och en bit upp på trädet har den delat sig i inte mindre än fem stammar. Har inte hört några nyheter idag vilket kan vara rätt vilsamt ibland men undrar ändå hur det går med Svenska akademin, om det varit några självmordsbombare i farten och om något av partierna har gjort något utspel. Lugnar mig tills imorgon med att kolla världsläget. I lördags var jag på ännu ett årsmöte och på torsdag blir det ett till. Därefter tror jag att det bara är två kvar men ett kommer till hösten. Nog för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela