gunillalindskog.blogg.se

Nytt försök

Publicerad 2018-04-02 14:23:43 i Allmänt,

Försöker igen att skriva lite och hoppas att det blir kvar. Påskaftonsväll klev jag in en mörklagd kyrka som snart fylldes med körsång, trummor mer musik och dans. Det var mäktigt. Inget fel men saknar ändå trumpeterna som de hade i Härnösand. Kan tänka mig att trummor och trumpeter tillsammans skulle vara en häftig upplevelse. Igår överlämnade vi påskägg till sambons barnbarn och blev bjudna på en god middag. Sådant gläder alltid en som inte gillar matlagning och dessutom är obotligt lat. Det kommer att klättra runt byggarbetare här som ska fixa vår fasad vilket är välbehövligt. Konsekvensen blir att jag fått sätta upp gardiner i sovrummet vilket inte är kul när det är 10 meter i takhöjd. Nåja det är nog bara 4 men det känns som 10 när man ska nå ända upp. Vi måste också börja tänka på hur vi är klädda när vi går från sovrum till badrum. Lite jobbigt. Jag kommer att sakna att kunna se himlen innan jag somnar, hur den skiftar i mörker och ljus efter årstiderna. Fasaderna behöver fixas så det är bara att finna sig. Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela