gunillalindskog.blogg.se

Nästan frisk

Publicerad 2018-02-17 11:06:15 i Allmänt,

Irriterande att vara sjuk, inte orka göra något och pappershögen, mailposten bara växer i takt med det dåliga samvetet. Nu är jag mycket bättre och ska se om jag lyckas få min skrivare att fungera. Senast jag skrev ut blev det en vit rand i mitten så nu ska jag se om jag kan rengöra den. OS pågår för fullt och Sverige har klarat sig bra. Något som jag värderar högre är att min son lyckades ta körkort. Han och hans fru är med i en bilpool, där man kan boka en bil när man behöver den som bäst. De får betala en läg avgift och så sköter någon annan försäkring, byte av däck, service och allt annat runt omkring bilen. En bra lösning för de som inte behöver bilen till jobbet varje dag. Skolskjutning igen i USA och jag blir chockad när jag får veta att det är dden 18nde skolskjutningen i år i Usa. Undrar om Trump ser något samband mellan tillgång på vapen och dödsskjutningarna? Något mer att filosofera över just nu blir det inte. Jo snöhögarna som ligger vid varje vägkorsning så att det är livsfarligt att köra ut från en korsning. Finns det inget bättre ställe att lasta av snön på? Ha det

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2018-02-17 19:24:44

Välkommen tillbaka till bloggen. Det var et tag sedan du besökte Tidaholms anstalten :-) Ja snöns kan man blir lite ledsen över. Var har kommunens noll vision tagit vägen? Norrmalmsgatan mitt på finns det ett övergångsställe som är obevakat. Där det går massor av fotgängare. Snödrivorna skymmer sikten så det blir en upplevelse då man fem meter före upptäcker där står en människa!
Konstigt att det inte händer fler olyckor. För att inte tala om tvättbrädorna som vi har inne i stan. Den som åker buss kan inte föra en konversation för det skramlar så otroligt i bussen då den skall över dessa tvättbrädor. Färist är inget mot dessa brädor.
Kul att sonen nu kan använda bilpolen.

Svar: Instämmer om allt om trafiken.Fick nyss veta att det är lika illa i stora staden Göteborg men mycket bra snöröjt i lilla Sollefteå
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela