gunillalindskog.blogg.se

medresenärer

Publicerad 2018-01-14 14:03:13 i Allmänt,

Jag har nu åkt några gånger mellan Ssvall och Arlanda och när man åker tåg kan man träffa nya människkor. På min första resa söderut la jag genast märke till en kvinna i min ålder som sprang fram och tillbaka i en väldig fart, Det visade sig att hon hade platsen bredvid mig. Hon berättade att hon hade en systerdotter i andra vagnen och hon var orolig för att hon inte skulle klara sig utan stöd. Systerdottern var 19 år! Hon som satt bredvid mig trummade med fingrarna hela tiden för att hon var så fruktansvärt röksugen. Jag erbjöd henne en halstablett men hon tog hellre lite kaffe ur termosen och antydde att kaffet var uppblandat med lite annan dryck Hon blev bara mer röksugen och trummade lika vilt med fingrarna även efter kaffet och pratade gjorde hon i ett. Medveten om att hon pratade och pratade sa hon med jämna mellanrum "nu snackar jag väl ihjäl dig " Hon var aldrig otrevlig och hennes prat gjorde att det inte fanns minsta risk för att somna, vilket jag varit lite orolig för. Nästa resa blev det krångel med tåget som inte visste om det kunde räkna med att få lämna Uppsala och tipsade oss om att det gick pendeltåg till Arlanda, Jag och en tjej till klev av och väntade och väntade på pendeln som aldrig kom. Hon var påhittig och tog reda på att det gick bussar till Arlanda varpå vi begav oss till busshållplatsen. Vid busshållplatsen var jag tvungen att köpa en biljett och var inte riktigt med på alla steg man skulle göra innan köpet var klart. Detta kom jag snart underfund med men tjejen fortsatte att visa mig och när biljetten äntligen hoppade ut ur automaten slet hon biljetten ur min hand och kollade och informerade mig om att det var rätt biljett. Förmodligen trodde hon att jag inte kunde läsa. Väl framme på Arlanda skulle vi ta buss till hotellet och jag talade om för henne var busshållplatsen var- men se det trodde hon inte på varpå vi traskade först långt åt ena hållet där hon frågade alla vi mötte och sen fick vi gå samma sträcka tillbaka. Att det visade sig att hon var lärare förvånade mig inte ett dugg utan stärkte mina fördomar om lärare. Nu ska jag förbereda mig för morgondagen och undrar vem som blir min medpassagerare idag

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2018-01-15 22:45:25

Det finns många intressanta människor ute i vida världen. Jag brukar studera olika gångarter som medmänniskor har :-)

Svar: Kul och intressant Har studerat din och hoppas att du gör något åt....! ja du vet vad.Vi kan väl vara vänner ändå- hoppas jag
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela