gunillalindskog.blogg.se

Junisöndag

Publicerad 2018-06-10 17:17:16 i Allmänt,

Oh detta med rubriker tycker jag är lite svårt. Ofta blir det lite av varje i bloggen och då att finna rätt rubik går inte. Därför blir det mycket tråkiga rubriker på mina inlägg. Just nu är vädret lite konstigt. Jag tror att det regnade lite inatt för hustaken var fuktiga likaså marken men inga vattenpölar. Idag när jag var på hemväg från min stadspromenad kom det också några droppar sen inget mer. Det var likadant häromdagen. Bönderna skriker väl efter regn och vi behöver mer grundvatten i nästan hela Sverige. Nu rensar jag bland böcker, papper och inte minst i källarförrådet och gör en massa nostalgifynd. För några år sedan var vi några J+M och jag som testade att skriva egna berättelser utifrån studiematerialet Barnen på Våtnäs och nu hittade jag mina egna författade berättelser. Det var inget som skulle bevaras till eftervärlden så de åkte i papperskorgen. Hittade även lakan till ungarnas barnsäng med fina broderier som min mor har gjort och även skapat bilderna, De åker inte i papperskorgen utan bevaras till eftervärlden. Gick en liten extra runda på stan idag och upptäckte en del fina hus. Bl. a stod det på ett hus Tryckeriet anlades 1853 eller däromkring. Tycker det var spännande eftersom huset borde brunnit ner 1880-talet och undrar också vad finns kvar av tryckeriet idag ? Nu är det saftkokning som gäller Ha det

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2018-06-10 22:38:35

Men det var väl dumt att kasta Våtnäs. Det kan ha blivit något om 10 år.
Det där med saft låter spännande. Kan det vara en midsommardryck?

Hotell Nivå i Boden är ett intressant alternativ för utflykt i slutet av juli 2018

Postat av: Mats

Publicerad 2018-06-10 22:38:36

Men det var väl dumt att kasta Våtnäs. Det kan ha blivit något om 10 år.
Det där med saft låter spännande. Kan det vara en midsommardryck?

Hotell Nivå i Boden är ett intressant alternativ för utflykt i slutet av juli 2018

Svar: ok hotellet i Boden låter bra och nästa sommar kanske vi kan göra en utflykt till Våtnäs?
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela