gunillalindskog.blogg.se

söndag 3 juni

Publicerad 2018-06-03 22:35:03 i Allmänt,

Idag blev det en ovanlig dag eftersom jag inte latat mig hela dan. Härligt med att någon gång lyckas med att ägna sig lite grann åt de där "måsten" som präglar vardagslivet. Källarförrådet är delvis rensat så nu bär det av till Blå berget med en massa grejer och till sekond hand. Något kanske de kan ta tillvara på. Igår var det smyckeloppis. Det kom cirka 20 stycken men en hel del var kräsna och hittade inget som dög. Jag plockade på mig en hel del, givetvis inte förrån kunderna gått. Lite påverkad av miljödebatten är jag när det handlar om vatten för att vi kanske snart måste ransonera detta ljuvliga, som går att använda till nästan allt som vi gör. Hemska tanke! I Många nybyggda lägenheter tar man redan nu betalt för vattenförbrukningen. Tyvärr är jag bara påverkad i tanken inte i handling men eventuellt kommer jag dit också. Nu blåser det ute och så här på kvällskvisten är det riktigt skönt att sitta på balkongen. Nu tar jag min bok och går ut på balkongen och njuter av grönskan runt omkring mig. Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela