gunillalindskog.blogg.se

Helgen snart slut

Publicerad 2018-10-07 20:44:43 i Allmänt,

Ingen regering än fast de ,politikerna alltså, får jobba hela helgen. Tur att de är välbetalda. Hörde att det aldrig tagit så lång tid att bilda en ny regering. Är det ett paradigmskifte på gång så att blockpolitiken bryts upp? Har för mig att man hade någon form av samlingsregering under andra världskriget och när jag är klar här måste jag goggla på skillnaden mellan samlingsregering och koalitionsregering. Kanske ni vet? Sol och lite blåst har det varit hela helgen. De löv som ännu sitter kvar på träden skiftar i rött, gult och brunt. I naturen passar alla färgkombinationer ihop medan vi stackars människor måste kombinera noga dels efter modet och dels efter en del gamla regler men även de förändras. När jag var i tonåren ansågs inte rött och gult passa ihop och inte lila och rosa vilket är tillåtet idag. Världens barninsamlingen med gala är det full fart på. För några timmar sedan hade 330 miljoner inkommit. Det är jättebra och bra om vi kan hjälpa många barn som har det eländigt. Det är bara lite konstigt att denna insamling hyllas samtidigt som många vill förbjuda tiggeriet som finns nära oss. Visst är det flera som utnyttjas men en hel del som verkligen behöver de slantar de tigger ihop. Jag tror inte att någon åker till ett annat land för att utsätta sig för den förnedring det innebär att tigga för nöjes skull! Förstå mig rätt nu Jag gillar världens barninsamlingen och vet att den behövs! Ha det gott Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela