gunillalindskog.blogg.se

Höstdag

Publicerad 2018-10-17 14:37:18 i Allmänt,

Häromdagen tog min kompis och jag en tur på Alnön ut till Bänkåsviken. Vi glömde ta med oss kaffe som hade smakat gott vid någon av alla de vikar vi passerade. Alnön för mig är en relativt okänd ö för mig trots att jag älskar havet. Nåja det var långt från bron till Bänkåsen och då tänkte jag att Alnön måste vara en av de stora öaran i Sverige. Jag gissade på att Alnön kunde vara en av de 10 största men jag hade fel. Hem till dagens uppslagsverk Goggle där jag fick lära mig att Sverige har 50 öar totalt. De små så karadion därllade skären ej inräknade. Alnön är den 16nde största ön och när jag gissade på 10 tänkte jag inte på de stora Stockholmsöarna t. ex Skeppsholmen eller Göteborgsön Hisingen. Sverige har fortfarande ingen regering och det ska bli spännande att se om Löfven lyckas bättre än moderaten. Jag tvivlar på det och den enda möjligheten jag kan se är om centern och S går ihop och tar med MP också. Det vore lite kul eftersom Annie tydligt flera gånger starkt framhållit att hennes mål är att avsätta Löfven. Undrar om de pratar med varandra när de har fikapaus eller om de är ovänner även utanför jobbet? Just nu lyssnar jag på radion där de rapporterar från ett expriment med att bevattna åkrar med bräckt vatten. P1 är en otroligt bra kanal och sen kollar man på tv 18.30 för att få lite lokalnyheter. Apropå tv ska jag kolla på Vår tid är nu på play. Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela