gunillalindskog.blogg.se

Politik

Publicerad 2014-09-02 22:30:21 i Allmänt,

 
  Valår 
 
och supervalår . Valet till EU är redan avklarat så nu är det bara de svenska valen kvar.
Jag tycker att allt är politik, men allt är inte partipolitik.
 Ska man låta dagsaktuella frågor styra vad man röstar på eller de grundvärderingar och den människosyn man har ?   Det finns det nog många olika åsikter om och det vore roligt att få ta del av era.
 
Tv-programmet 1963 glömde jag helt bort  men som tur var kunde min livskamrat berätta att det var strejk på vin och sprit det året . Minns ni något om det ? Jag hade ingen aning vilket inte är konstigt för jag var nästan 18 innan  jag började lyssna på nyheterna. 
Hemma var både mamma och pappa noga med att följa med  i vad som hände ute i världen.
Kanske blev man lite påverkad?
 
Blev upprörd över lokalnyheterna ikväll . Fastighetsägaren av Flyktingbostäderna i Sidsjön bråkar med Migrationsverket  om vem som ska stå för de renoveringskostnader som behövs göras och medan dessa två parter tjafsar får de boende stå ut med mögel vattenskador och vägglöss.  Varför kan ingen åtgärda detta och sedan bråka om betalningen?
 
Lagförslag om att det ska bli förbjudet att åka och slåss i andra länder/organisationer som är terroriststämplade
är ett förslag som partierna tycks vara eniga om att genomföra.
Vem bestämmer vad som ska få terroriststämpeln på sig? Finns det aldrig goda skäl att hjälpa ett land att slåss för sina rättigheter?  Förslaget låter bra men jag funderar på om de svenskar som deltog i  kriget i Spanien för att få stopp på Franco gjorde helt fel? 
 
Klockan går alldeles för fort på kvällen och snart har kväll blivit natt och natt blivit morgon så det är bäst att jag slutar nu.
 
Kan någon hjälpa mig att få in de bloggar jag vill följa på denna sida?
 
Tack
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela