gunillalindskog.blogg.se

Födelsedag

Publicerad 2016-12-04 01:04:59 i Allmänt,

Igår var det tryckfrihetens födelsedag. Om jag minns rätt fyllde den 250 år. Denna dag föregicks av tystnad vilket jag beklaga . Jag var också tyst men tycker att jag, alla journalister, studieförbund, folkhögskolor skulle varit ute och firat. Om den inte fanns är risken stor att jag inte skulle få blogga här, speciellt inte om jag ville skriva något elakt om regeringen eller någon myndighet, Det allvarliga nu är att för ett tag sen ifrågasattes källskyddet och det är något som vi måste värna om. Idag har några av mina vänner och jag förberett för lilla julafton som ska gå av stapeln imorgon. Tack för att ni finns! På IcaNacksta överraskades jag och alla kunder av att plötsligt bli bjudna på lite sång. En kör som samlades och när de sjungit klart delade de ut lappar om kommande program. Bra marknadsföring som kanske är något att ta efter inför något stort arrangemang eventuellt inför veckan spela roll eller inför folkets nyktra vecka. Temperatur idag - 7 vilket vi egentligen borde vara, om inte glada, åtminstone tacksamma åt. för det är ett tecken på att klimatet inte är helt förstört än. Jag är nog en riktig miljöbov och kommer nog inte att bättra mig tyvärr. Jo en sak kan jag göra nämligen ta med kassar till affären istället för plastpåsar. Det är något som jag var noga med för några år sedan. Är stolt över min sambo som har hållit sig ifrån nikotinet i 10 dagar. Oavsett hur det går i längden är det bra gjort. Rapport handlade om assistansersättningen där många fått sänkt anslag. Försäkringskassan försvarar sig med att det är fler som fått höjt anslag men det är ingen hjälp till de som fått sänkt. Det har fuskats en del med bidraget och som vanligt när minoriteten myglar drabbas alla av åtstramningar. Mer än så här blir det inte inatt. Sov nu gott ,dröm sköna drömmar Gunilla

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2016-12-05 23:12:49

Så sant så sant

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela