gunillalindskog.blogg.se

Fredag

Publicerad 2016-11-11 18:46:00 i Allmänt,

Snöigt, blött grått ute Mörkt tidigt på kvällen Inte så kallt tack och lov. November är dystertid och en av de månader jag gärna skulle bege mig till varmare länder.. Under veckan har många norrlänningar passat på att håna Stockholm för att de fått snökaos efter en liten snömängd. Han Markus, som var med på nyheterna, gjorde det bra och med glimten i ögat . Jag vill ändå försvara Sthlm lite grann. Om det blir stopp i tunnelbanan är det så att du inte tar dig till jobbet eftersom du kanske har 1 mil eller mer och om du vanligtvis tar pendeln kan det handla om ännu längre sträckor. Tycker att Sundsvall förtjänar skäll också för trots att vi är en Norrlandsstad har det hänt flera gånger att bussarna varit kraftigt försenade och även blivit inställda. Då står människor där och väntar och väntar men får ingen information om att lokaltrafiken är inställd, Behöver inte utgjuta mig mer om detta för det gör min kompis så bra. Idag har jag läst och förstått, för det var inte första gången jag läste, hur en distanscirkel går till och vad jag som ledare ska göra. Har även lyckats slänga en hel del papper men det finns alltför mycket kvar av dem. Kanske blir det lite fler som hamnar i papperskorgen ikväll. Jag uppskattar fredagarna lika mycket nu som innan jag blev pensionär.. Beror nog på att gubben och jag kan mysa då utan att han behöver lägga sig en viss tid. Och så var det där med Trump. Han vann Jag fick rätt snyft. Det enda jag inte begriper är att folk blir chockade och överraskade. Hur är det med journalisterna? Följer de inte opinionsmätningarna? Dagen innan valet sas det att Hillary ledde svagt 3 % vilket inte var något säkert. Samma sak hände vid Brexit Antigen har jag fel på hörseln när det handlar om mätningar eller så är jag synsk. Önskar alla en god helg

Kommentarer

Postat av: Sm3KDY

Publicerad 2016-11-11 21:22:57

Trotts att jag är Rossöist så måste jag ge Stockholmarna mot min vilja, rätt vad gäller senaste snö tillfället, kaos. Så klart att om 42000 bilar skall samsas i innerstan blir det ogörligt. Samma sak med alla som trampar ihop snön på trottoaren. Tänk om gatukontoret ordnar så att samtidigt som de plogar så tar man bort snön, då skulle vi slippa ben och armbrott. Men så länge det är olika kassor som betalar så lär vi få ha kvar snön. En sak som förvånar mig är att gatukontoret är så dålig att göra snöbudget, så den är alltid slut då det börjar snöa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela