gunillalindskog.blogg.se

Snart jul

Publicerad 2017-12-23 00:54:33 i Allmänt,

Häromdagen fick jag en julklapp inslagen i ett fint papper med små söta hjärtan på. Slet av papperet och där låg en snygg vit kartong med guldsigill på. Öppnade kartongen och fann en låda av något aliminiumliknande material. Äntligen såg jag vad det var jag fick, nämligen något som jag är mycket glad för och som alla skulle behöva ha i sina hem. Ändå hoppas jag att jag aldrig behöver använda den, Tack för klappen och sänder ett tack till den som kom på idén Övrigt börjar det likna lite jul här också. Försökte göra runda fina köttbullar men det gick åt he.... och blev mest smulor. Inget man kan duka fram på julbordet utan de får ätas en vanlig vardag. Såg Grotescos underverk ikväll och det var suveränt bra. Det bästa av de jag sett varav ett inte fick godkänt av mig. Övriga har varit alltifrån ok till mycket bra. Imorgon ska skinkan in i ugnen och lite mer jul ska det bli

Kommentarer

Postat av: SM3KDY

Publicerad 2017-12-23 20:32:05

Det med köttbullarna behöver du inte skämmas för det är smaken inte utseendet som är viktigt tycker jag. Här har skinkan redan passerat ugnen. Grisfötterna kokta och ligger i saltlaken och gonar sig. Men, städningen ligger huskut efter.
God Jul

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela