gunillalindskog.blogg.se

Kongress

Publicerad 2017-07-05 11:52:51 i Allmänt,

Jag har nu deltagit i IOGTs kongress. I år var det förslag till stora förändringar inom organisationen och de flesta beslut blev att fortsätta utreda alla förslag. T ex önskar man göra distrikten större och kalla dem regioner. Om det är bra eller dåligt vet jag inte men tror inte att just det ger fler medlemmar vilket förbundsstyrelsen tror. Något annat som jag är positiv till är att öppna för olika engagemangsformer men riktigt vad det innebär är jag inte klar över. Jag är nog gammaldags men vill ha någon form av förening som utgångspunkt för verksamheten. Kan tänka mig en förening som heter IOGT-Sverige. Att bara vara med på Facebook är för mig inget medlemskap om det inte knyts samman med några andra aktiviteter som kan ske i sociala medier. Frågan om namnbyte alltså ta bort NTO kom också upp men fick inget stort stöd av ombuden. Jag har funderat över våra mötestekniska ord såsom protokoll. Ordet proto betyder först och koll betydde limma. Begreppet kommer från en papyrusrulle där första sidan bestod av en förteckning över innehållet i rullen. Jag har många ord kvar att kolla t ex kontraproposition. Den som lever får se vad som händer med vårt förbund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela