gunillalindskog.blogg.se

Midsommar 2017

Publicerad 2017-07-05 11:34:48 i Allmänt,

Firade midsommarafton på hembygdsgården långt norrut, Dans kring stången och lotteri.Tradition. Kvällen innebar spaning efter solnedgången på Ångermanlands högsta berg, men ack och ve det var för många moln ivägen. Tradition att fira på berget men ej att molnen skymmer solen. Midsommardagen åter på hembygdsgården denna gång gudstjänst. Tradition. Övrigt blev jag bortskämd hela dagarna med utmärkt service. Tradition.. Traditioner kan man tycka olika mycket om och vissa av dem gillar jag mindre. De som jag inte gillar deltar jag inte i. Frågan är när och hur förändras innehållet i traditioner? Ett exempel är när julotta blev midnattsgudstjänst. Hur gick det till? Jag har inget svar. Önskar alla en härlig sommar oavsett väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela