gunillalindskog.blogg.se

Hotellmåndag

Publicerad 2018-04-16 22:15:00 i Allmänt,

Sitter på mitt mysiga men lilla hotellrum och ser på den serie som kommer efter Bonusfamiljen och heter Herrens vägar. Det är stor skillnad på innehållet men public service ska väl tillfredsställa alla smaker. Tro inte att jag tycker den är dålig, tvärtom verkar den intressant. Vi får se vad det blir. Här i Sthlm, på gården runt hotellet , har krokusarna slagit ut idag. Härligt med våren och att slippa snön några dagar. I lördags var jag på distriktsårsmöte som var bra arrangerat. God mat och bra underhållning i form av musikteater och ett quiz. På jobbet har det varit bra idag men det visar sig att imorgon blir det lite rörigt så håll tummarna att det löser sig så att verksamheten flyter smidigt. Har försökt förklara "bra flöde" för ickesvenskar idag och det klarade jag inte av. Har ni några tips så tar jag tacksamt emot dem. Nog för idag. Gunilla

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2018-04-19 22:11:32

Bra flöde = snösmältningen i norrlandsälvarna ger ett fint/stort flöde av vatten.
Bra flöde = då inget bromsar upp aktiviteten/jobbet
Bra flöde = "det går som tåget"

Svar: tack Det som går hem, förstås är nog det om tåget.
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela