gunillalindskog.blogg.se

God fortsättning

Publicerad 2018-01-02 23:41:20 i Allmänt,

Hemma igen efter fyra härliga dagar på Rossön. Snöat har det gjort mest hela tiden och temperaturen har varierat från minus 16 - till 0gradigt. Några nyårslöften var det ingen av oss som avla åtminstone inte högt. Frukost på sängen och en massa annan service såsom middan klar, disken försvunnen utan att jag behövt engagera mig. Det är lyxigt att fira nyår med såna vänner. Har också sett hur detta par läser av varandra utan att behöva säga så mycket. Ett exempel var när kaffet var klart och serverat men Karln i huset hade inte kommit till bordet fast han visste att det var kaffedags. Frun är på väg att säga till honom en andra gång men hinner inte innan han säger "Ja jag vet att kaffet är klart" Fascinerande tycker jag Lite koll har vi haft på Sundsvall och som vanligt blir bussarna inställda så fort det blir lite snö och/eller halt. Det sätts inte in några ersättningsfordon vilket är skandal. Detta upprepas år efter år och jag tycker att bussbolaget borde kunna hitta en lösning och vara förberedda efter mångårig erfarenhet. Inte ens betalar de taxi eller ger pengar tillbaka på busskortet. Skandal. Inte konstigt att vi vill ha egna bilar. Imorgon är det vardag igen och nu får vi slita ända fram till påsk. Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela