gunillalindskog.blogg.se

Snö snö och mera snö.

Publicerad 2018-03-08 00:01:49 i Allmänt,

Igår snöade det hela natten, tror jag och dagen, det vet jag. Det var inte första gången denna vinter och mer snö är att vänta. Jag undrar om någon vet om det finns någon mätning, något "rekord" om hur länge det snöat i ett sträck utan några pauser? Det för tanken vidare om någon vet hur länge det regnat i ett sträck som mest? Det finns en hel del att säga om snöröjning och plogning men det överlåter jag åt min kompis. Övrigt så krånglar min skrivare och det gör mig gråtfärdig. Har frågat kompisar och Kjell och kompani och fått en del tips. Har försökt med några och inte lyckats. Har några kvar så håll tummarna. Jo så är det domen i Solna Tingsrätt där mannen frias från anklagelserna om misshandel eftersom han kommer från en fin familj och för att kvinnan gick till polisen istället för att tala med sin man. Vem pratar med den som slår en och vem vet hur många gånger kvinnan försökt prata förstånd med mannen? Ni män som kommer från fina familjer och blivit anklagade för sexbrott kan känna er trygga om ni hamnar i Solna. . Imorgon ska vi rensa en del av förrådet i vår föreningslokal. Inget jobb man ser framemot men skönt när det är klart. Nu ska jag kolla läget på de bloggar jag följer och sen försöka somna vilket ofta tar flera timmar. Ha det gott

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2018-03-10 00:35:35

Du är duktig du.
Städar och städar föreningslokalen.

Svar: Tyvärr inte
gunillalindskog.blogg.se

Postat av: Mats

Publicerad 2018-03-10 22:26:43

Idag var det i alla fall + grader så det smälte lite på gatan. Vägen till Härnösand var väl saltad. Mötte fyra saltbiler på 10 mil.

Rolandz gick inte vidare i Mello.

Postat av: Mats

Publicerad 2018-03-25 23:34:40

Snart är det påsklov.
Stationsgatan 3

Svar: Jo ha det bra där långt bort
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela