gunillalindskog.blogg.se

Nyårsafton 2017

Publicerad 2017-12-31 14:03:52 i Allmänt,

Här sitter jag djupt nedsjunken i en oerhört skön fåtölj med datorn i knäet. Genom fönstret ser jag träd inneslutna i snö och rimfrost. Tvn står på och eftersom det är repris jag ser, så kan jag nästan alla resmål på maxpoäng och alla följdfrågor. Det känns bra att minnet fungerar åtminstone några dagar. Det enda man kan klaga på är att det är för kallt ute, cirka 17 minus men det är meningslöst att gnälla för vädret är , tack och lov inget som vi individer kan påverka. Egentligen borde jag glädjas åt kylan eftersom det visar att uppvärmningen av vårt jordklot inte har saboterat hela klotet. Nu är det tradition att jag firar Nyår häruppe i norr på landet i en liten men högst levande by. De boende här verkar djupt engagerade i sin hembygd vilket imponerar på mig. Jag funderar på om jag lyckats bli en bättre människa 2016. Svaret är nej för att jag har varit lika bra på att vara lat i år som tidigare, lika bra på att hoppa över att stryka och laga kläder lika bra på att läsa ut den spännande boken istället för att plocka undan eller städa hemma. Jo har blivit bättre på att kolla mailen varje dag och att bläddra i medlemstidningarna som ramlar ned i vår brevlåda. Möjligheten att bli en bättre människa 2018 är lika stora som 2016. Nu ropar värdinnan att kaffet är klart så jag slutar med att önska er alla Gott Nytt År

Kommentarer

Postat av: SM3KDY

Publicerad 2017-12-31 14:45:02

Är Rossisland hemligt?

Svar: Nej absolut inte Ska skriva det nästa gång
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela