gunillalindskog.blogg.se

Vintertid

Publicerad 2017-10-29 15:13:20 i Allmänt,

Söndag med strålande solsken vilket kan behövas efter alla gråmulna och regniga dagar. Idag är det en "ta det lugnt dag" för mig. Igår var det förberedelse, möte och efterjobb nästan hela dagen. Alla berörda hjälptes åt med allt som behövdes göras och dessutom fick vi tjejer god hjälp av några killar. Kanske tjejerna ska kallas tanter och killarna gubbar men jag vet inte när man blir tant eller gubbe. För mig personligen har det mer med attityd än ålder att göra och jag har mött både 20-åriga killar och tjejer som jag anser är gamla tanter och gubbar. Tack alla för trevlig samvaro igår. Har som vanligt lyssnat på nyheterna flera gånger idag. Det är fascinerande vilken spännvidd över vad som händer i världen som vi får ta del av via radio/tv. Ändå finns det mycket som vi inte vet ett dugg om t ex är Kongo ett land där vi aldrig får höra något om. Frågan jag ställde till mig själv var/är hur mycket minns jag av det jag hört? Sorgligt nog måste jag konstatera att mycket försvinner. Idag kommer jag mest ihåg svenska nyheter såsom beskjutningen av poliser. Jag mår bra och ska nu försöka fixa lite mat. Hoppas ni mår bra och äter en smaskig söndagsmiddag

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2017-10-31 23:52:51

Vad tycker du om att Mittmedia övergår till 5 dagars tidning? D.v.s. delas ut med posten :-(

Svar: Förskräckligt Behåll papperstidningarna!
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela