gunillalindskog.blogg.se

Lördag 16 juli eller kanske söndag

Publicerad 2022-07-17 00:46:00 i Allmänt,

Som vanligt har klockan passerat midnatt när jag nu sitter här och skriver. Hade tänkt blogga igår, fredag alltså men då blev det annat istället. Just nu hörde jag tidningen dimpa ner i brevlådan. Undrar om det står något intressant i den men tänker inte läsa den förrän imorgon. Några dagar har det varit hösttemperatur ute men i eftermiddags steg temperaturen från 10, till 13 och sen blev det 16 grader varmt och solen visade sig korta stunder. Alltså kan vi se fram emot ljusare tider. I morse hände något så ovanligt som att jag vaknade före min sambo och var den som fixade frukosten. Detta är en unik händelse som möjligen inträffar högst vartannat år. Världsläget är som det är, kriget i Ukraina fortsätter, El Salvador vill få slut på gängkrigen och utnyttjar den jakten till att sätta dit flera oskyldiga. I Sverige är vi förfasade över det mordförsök som en ung pojke begått och det är inte konstigt, men att som tydligen görs på facebook, hata och förfölja hela hans familj är fruktansvärt illa. Och att den kvinna som reagerade emot det drabbas av så grova inlägg att hon inte vill läsa upp dem i tvs nyheter är förfärligt. Är tacksam för allt gott jag har Nu ser jag fram emot en god natts sömn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela