gunillalindskog.blogg.se

Nyår2022-23

Publicerad 2023-01-02 21:41:00 i Allmänt,

Sitter och väntar på att klockan ska bli 10 i tolv för att vara med på Skansen en stund. Tyvärr inte fysiskt utan viralt. Ute är det mörkt och tystnaden blandar sig med knallar från smällare. Några ljusraketer har jag inte sett än. På gårdsplanen är det isgata och några sandkorn utspridda som gör att man överhuvudtaget kan komma framåt. Funderar över vad jag upplevt under 2022 som varit viktigt för mig. Har varit på Opera för andra och tredje gången i mitt liv. Det är mäktiga upplevelser och Aida var helt fantastisk. Semestrat ihop med sonen och visat lite av min hemstad Karlskrona för honom och hälsat på mina ungdomskamrater som blivit kvar där. Har börjat hålla föreläsningar vilket varit roligt och nervöst och där finns mycket kvar att utveckla. Föreningsarbete, jobb åt Veteranpoolen samt att ofta lata mig har varit min vardag. Har lyckats göra en halvt misslyckad flyttstädning och en del tar jag åt mig av och en del beror på att förutsättningarna ändrades från att vi hade en månad på oss till att det blev en helg som vi skulle fixa allt på. Vi har mestadels nöjda kunder tack och lov. Yngste sonen har släppt sin andra bok och jag var med på hans bokrelease. Jag var också på bokmässan vilket jag hoppas jag kan göra i år med. Då fick jag också möjlighet att träffa min kusin och hennes man. Konvent med TBO första gången jag var med på en sådan tillställning. Högtidligt och trevligt förutom när min kompis och jag satt och spottade i varsin liten plastkopp för att se om vi hade corona. Det hade vi inte så vi slapp åka hem Kusinträff var det också vilket som vanligt var trevligt. Det är härligt att vi fast vi inte träffats mycket under vår uppväxt alltid har mycket att prata om. Äldste sonen är mycket tyst och jag hoppas att han och hans familj mår bra. Mitt äldsta barnbarn är nu tonåring och fyller år om två dagar. Vad annat har hänt under året? Jo min vän blev sjuk och tappade förmågan att gå under en lång period. Nu är han mycket bättre och kan gå uppför trappan i sitt hus på egen hand. Har försökt hitta en gammal vän men hon har gått upp i rök. Hoppas 2023 ger mig en vinst i postkodlotteriet, bra föreningsverksamhet och många möten med vännerna, och att jag får lära mig nya saker. Att jag och mina vänner och alla får vara friska. Att jag tar tillvara på dagarna, livet. Säger också som man ska och jag menar det Att det blir fred på jorden Att ingen behöver svälta Att det inte införs visitationszoner i Sverige Detta får räcka för denna gång Gott Nytt År Gunilla

Kommentarer

Postat av: Efraim

Publicerad 2023-01-02 23:12:32

Det är en hel del för att inte säga massor som du hunnit med under 2022. Ditt resande tar en del tid som skulle kunna användas till något mera nyttigt kanske. Hoppas att 23 nu blir det år du önskar dig utan visitationszoner. Men det känns som att det kriminella smyger sig mer norr över, så en zon i Sundsvall tror jag inte skadar.
Må så grankott som Nicke Lill Troll brukar säga.

Svar: När jag reser använder jag tiden till att läsa och sova gott. Den tiden är inte bortkastad men det finns andra slöstunder som jag kan minska på
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela