gunillalindskog.blogg.se

trettondagen 2023

Publicerad 2023-01-07 00:00:21 i Allmänt,

Snö, snö och åter snö. Kan tycka det är okej med snö i januari och att det är - 5 ute. Så ska det vara när det är vinter. Jag kan ändå önska att snön gått över tills imorgon då jag ska ta en prommis till Södermalmsgatan och fira en åttioåring. Idag har allt jag tänkt göra inte blivit gjort och jag funderar på vad tiden tagit vägen. 1 Sov till 10-tiden, Åt frukost, tog frisk luft gjorde morgontoalett. 2 Klockan blev 12. 30. Dags för frisk luft en biltur, handla lite och så hemma igen.vid halv tre tiden. 3 Efter dessa ansträngande sysslor måste jag ta det lugnt en trekvart en timmer eller så. 4 Jobbade lite på datorn och vid 17.tiden var det dag att laga mat och se på tv-nyheterna. 5 Åter en välbehövlig middagslur till halv åtta då det är tv-kväll med postkodmiljonären och På spåret. 6 Faktiskt lite jobb på datorn, fundera på vad jag ska säga till 80åringen. imorgon Givetvis behövs det några stunder med lite frisk luft. 7 Nu sitter jag här och undrar om jag ska göra något nyttigt innan jag kryper till kojs? Nå det blir nog bara nöjen och frisk luft. Godnatt Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela