gunillalindskog.blogg.se

Valborg 2023

Publicerad 2023-05-01 01:18:32 i Allmänt,

Jag har ikväll besökt en för mig okänd del av Sundsvall och det var Ånäsparken som ligger i byn med det konstiga namnet Kovland. Ända sedan jag hörde namnet första gången har jag undrat vad det betyder men inte kommit så längt som att jag använt mig av den moderna uppslagsboken goggle- Tänker att det måste funnits mycket kor där en gång i tiden som gått och betat där. Ånäsparken var en fin park och det bjöds på både gåbingo, tombola korv. kaffe och dryck. Enligt annonsen skulle brasan tändas kl 19 och vi stod där och väntade och frös, frös och väntade men inget hände. Bestämde oss för att åka hem men det blev att vända tillbaka för då äntligen kom manskören och sjöng för oss. Brasan tändes samtidigt men den ville inte ta sig och något fyrverkeri och vårtal blev det inte.. klimatet Bra för miljön att det inte blev några raketer. Jag såg på nyheterna att forskare börjat demonstrera för att rädda klimatet. Tydligen hade de gjort något olagligt men vad för brott de begått framkom aldrig. Min gissning är att de demonstrerat utan tillstånd. Om det är brottet och de inte hindrat några blåljusfordon så hejar jag på dem. Själv är jag usel på att värna om klimatet. Önskar alla en trevlig första maj Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela