gunillalindskog.blogg.se

Söndag 12 nov 23

Publicerad 2023-11-13 00:33:17 i Allmänt,

idag har jag fått vara hemma hela dagen Har städat sovrummet och lagt täcken och kuddar i tvättkorgen vilket ju ska göras inför julen. Min pappershög har minskat med kanske 6 papper och det finns mycket kvar att ta reda på. Vintern har kommit och det är vitt ute träden är fulla av snö och det sägs att det är vackert men jag har svårt att uppskatta den skönheten i mitten av november. Undrar om det beror på att jag är från södra Sverige? Har sett historien om Sverige ikväll occh fick lära mig en hel del om brons och järnåldern. Det är säkert sådant som de som läste läxorna redan kan men eftersom jag inte var ett flitens barn i skolan så är mycket nytt för mig. Bl a visste jag inte att runorna var påverkade av romerska riket och att vårt alfabet idag har sina rötter där. Jo jag visste att vårt språk tillhör Indoeuropeiska stammen och att svenskan är mer lik indiskan än finskan. Lyssnade också på Louise Epsteins prat om hjärnan. Hon funderade över hur ofta vi tänker på döden. Om jag ofta tänker på döden tror jag inte men visst händer det. Jag tror inte helt på att vår tid på jorden är utmätt i förtid för då skulle det finnas ett syfte med alla dödsolyckor Nu är din tid ute så nu ser någon högre makt till att du kör ihjäl dig eller drabas av en dödlig sjukdom Nej så kan det inte vara Intressant att i gamla testamentet blev de somlevde på den tiden mycket gamla och det såt också att Gud bstämde att vi iinte skulle bli mer än 100 år eller därom kring . Nu närmar sig vardagen igen och den där möbeln som står i ett speciellt rum ropar att jag ska gå dit sträcka ut mig läsa en stund släcka lampan och somna in gott Hoppas jag får drömma något mysigt inatt Gunilla

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2023-11-17 23:32:07

Välkommen till verkligheten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela