gunillalindskog.blogg.se

Tisdag 21 nov 2023

Publicerad 2023-11-22 01:13:00 i Allmänt,

Började dagen med ett möte med HJärnkoll och avslutade med ett med IOGT:NTO (glöm aldrig att säga bara iogt för då blir de gamla ntoarna sura.) Däremellan har jag använt några timmar till att rensa mitt golv från papper. Har sedan i söndags tänkt på att det sägs att vi ska helga vilodagen vilket jag tolkar som att förutom att ägna en stund åt att prata med han däruppe och lyssna på honom ägna si gåt att vila, ha roligt ta tillvara på det goda i livet- Om alla gjorde det en dag iveckan skulle inte lika många vara utbrrända tror jag. Nja kanske inte för det kan vara svårt för en del att strunta i alla plikter. De som har problem med det kan få råd av mig för jag är expert på att ha vilodagar och är det inte vilodagar så är det flera timmar per dag som jag ägnar mig åt att ha en vilostund. Kunde nog doktorera och bli professor i detta ämne och det är nog det enda område som jag kan bli professor i Övrigt så är det riktiga hemskheter på gång och sverigedemokraterna har fått regeringen med sig på att god vandel (heter det så?) ska vara ett kriterie för att inte bli utvisad, Om man har skulder hos kronofogde, om man har försörjningsstöd och hamnat i dylika svårigheter är förslaget att man ska kunna bli utvisad. Hemskt! Är nästa steg att även straffa svenskar som hamnar hos Kronofogden och eller tar emot försörjningsstöd? Undrar om liberalerna har kraft att protestera mot detta förslag Jag är också bra på att sova så jag trots allt elände inte drömma mardrömmar och kan glädjas åt hur bra jag har det i mitt liv Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela