gunillalindskog.blogg.se

Nyårsdagen 2024

Publicerad 2024-01-01 14:11:44 i Allmänt,

Nytt år igen! Vad har hänt 2023 Jo bl a har vi handlat för cirka 2000 kr onödiga saker t ex en klocka som visar stegen men inte går att ladda upp. Hörlurar till telefon som inte fungerar som jag vill. Shit blev det av dessa investeringar. Det är mycket som varit bra också t ex förtroendet att få vara kattvakt åt sonens katt och bo i Sthlm gratis nästan en vecka. Att jag varit utomlands för första gången på flera år. Inte så långt bort bara i Riga men det var mycket fint där i gamla stan. Riga har mycket bärnsten vilket jag inte hade en aning om. Bärnsten är för mig förknippat med Bornholm och dit kommer jag troligen i juni i år. Är också glad för att jag har mina vänner kvar och inte lyckats förarga dem så pass mycket att de sagt upp bekantskapen. Att jag och sambon fått vara friska är också något att vara tacksam för. Ute i världen är det mest hemskheter Kriget i Ukraina som pågått nästan ett år. Jag hoppas, önskar att det ska ta slut idag men tyvärr tror jag att det blir långvarigt. Detsamma gäller för Israel- Palestina men jag tror att det kommer att vara över under 2024. Dessutom tror jag att allasvält katastrofer som vi inte hör talas om kommer att fortsätta t ex.i Jemen. Sverige ja där kommer det att bli hårdare tag mot alla och snart kan man bli avlyssnad, visiterad utan anledning om man råkar befinna sig på fel plats. Kanske man klarar sig om man har kostym och dnygg rock. Orolig för EU-valet eftersom Centern och liberalerna riskerar att åka ut. Jag tror att de behövs där om inte annat för att påverka klimatpolitiken i rätt riktning. Några nya nyårslöften har jag inte givit men hoppas kunna bli en bättre människa på något område- Jag är inte så värst modemedveten och är bra på att använda mina kläder tills de faller ihop. (Har nu slängt en skjorta som säkert var 15 år gammal) Jag behöver inte heller vara det för när en del av mina kamrater som är mer moderiktiga än jag köper nytt så kan jag ta deras "gamla" i beslag och är nästan med i tiden. Det är inget som stör mig och just nu är det mycket av det som är modernt som jag inte gillar. Igår firade jag Nyår på torget och kommunen hade gjort ett fint bildspel på Sundsvalls historia som varade i 10 minuter. Vid 12-slaget var det fyrverkeribildspel mycket tjusigt. Bra för alla rädda djur och kanske för miljön. Det sägs att fyrverkerier släpper ut mycket shit i luften men nu går det åt en massa el istället. Ja hur man vänder sig har man ... bak. Mycket folk var det på torget Önskar alla ett Gott Nytt år Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela