gunillalindskog.blogg.se

Reflektion

Publicerad 2014-11-10 22:41:32 i Allmänt,

Idag
har det handlat mycket om Berlinmurens fall
och
hur judarna behandlades under andra världskriget.
 
Om jag skulle fråga majoriteten av svenskar om de skulle tycka att vi skulle tagit emot alla judar som flydde hit tror
jag att de flesta skulle svara självklart
De som kommer hit idag har det i de flesta fall lika hemskt som judarna hade och ändå  är så många negativa till att vi ska ta emot någon som inte är svensk.
Jag vet ej om judarnas religion ansågs farlig då  men jag vet att de  av flera blev illa sedda även i vårt land. precis som vi har en tendens att dra alla muslimer över en kam och säga att de är krigiska att de ska ta över Sverige.
Lätt att glömma alla krig t ex Nordirland som kristna begått .
Övrigt är det budgetsnack  och  det jag inte vill är 10-årig skola obligatoriskt gymnasium.
 
Annars en dag närmre helgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela