gunillalindskog.blogg.se

Besök

Publicerad 2016-07-21 01:21:00 i Allmänt,

Jag  tog min lilla grå toyota och for en bit norrut,
Efter vägkanten och på ängarna var fullt av blomprakt och träden med sina olika gröna nyanser vinkade glatt till mig.
Jag landade hoa familjen Tejp. Denna familj är otroligt förtjusta i tejp, framförallt frystejp som finns på alla fönsterlister, fönsterbrädor och lite här och där. Tejpen klibbar, sitter envist kvar fast man med alla medel. utom de
som kam krossa fönstren försöker ta bort den.
Det stör egentligen inte så mycket eftersom familjen tejp är väldigt trevliga. Att få umgås med dem i flera dagar innebär att man blir väl omhändertagen.
Alla måltider ordnade och en rejäl frukost inleder dagarna och om vädret tillåter så intar man den ute i trädgården.
Kvällarna avslutas ofta med en grillstund. Disken försvinner av sig själv.
Något annat som jag uppskattar är att man kan både sitta tyst om man så önskar eller prata om allt mellan himmel och jord.
Inte nog med det utan man blir också medtagen på flera utflykter och/eller kulturella aktiviteter. Har bl. a upptäckt en härlig getostbutik och  fått prova på maskrosmarmelad. Kan rekommenderas varmt.
Fick en liten inblick i byns historia och göra besök på hembygdsgården där det ena dagen bjöds på kams och andra dagen på våfflor.  Härliga dagar .
Lite tragik blev det också när ambulanshelikoptern landade precis utanför fönstret men samtidigt spännande för oss som var friska. Fascinerande att få se en helikopter så nära.
Har mått gott, blivit bortskämd haft roligt, lärt mig lite mer bl a fått veta att någonstans i Sverige finns det pyramider.
De hoppas jag att jag får se nästa sommar.
Tack familjen tejp för att jag får  ha semester tillsammans med er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela