gunillalindskog.blogg.se

Glädjande nyhet

Publicerad 2016-11-24 18:32:22 i Allmänt,

Nu är det många som är glada när planerna på att bilda storregioner brutit samman. Jag måste erkänna att jag drar en lättnadens suck även om jag var dåligt insatt i frågan. Däremot låter det förskräckligt att halva Sverige skulle utgöra en enhet. Jag tvivlar på att demokratin skulle fungera i ett så stort område. Antagligen skulle det bildas en massa små enheter som sen skulle behöva vandra till stor-region-fullmäktige för beslut . Tror inte det skulle gynna någon, varken politiker eller oss gräsrötter. Antar att inte näringslivet skulle få något mervärde av en region. Misstänksam som jag är så kan jag tänka mig att förhandlingarna ej stannat upp om företagen tjänat på storregioner. Om man nu vet att tilliten till myndigheter minskar bland de unga delvis beroende på att besluten flyttat längre bort (EU) kanske man helt ska skippa tanken på stora koncentrationer. SDs " buse" Kent är ute i blåsväder igen och rekommenderas att ta en timeout. Begriper inte varför han får vara kvar i partiet trots sin våldsamhet. Undrar om Jimmy Åkesson grattade Trump? Jimmy borde vara glad över att han vann valet. Idag har jag städat balkongen så nu är blomkrukor och balkonglåda borta. En lykta har vi så vi kan fira advent på balkongen. Nog skrivet just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela