gunillalindskog.blogg.se

lördag som är helgdag

Publicerad 2016-11-05 20:33:00 i Allmänt,

Idag ska vi minnas alla våra vänner som lämnat oss och kommit till en bättre värld. Jag har svårt för att minnas på bestämd tid men har stor respekt för de som uppskattar dessa stunder. Det är händelser i vardagen som oftast gör att jag tänker på de som gått bort. T ex tänker jag alltid på min mamma när man sjunger psalmen Härlig är jorden eftersom de möten vi var på oftast avslutades med den psalmen. Tänker nu att dessa minnesgudstjänster även skulle kunna få mig att minnas de vänner och andra viktiga personer i mitt liv som fortfarande vandrar på vår jord men som jag av olika anledningar förlorat kontakten med. Kan bero på att vi utvecklats åt olika håll, att någon av oss flyttat eller att vi inte hade så mycket gemensamt när vi slutat jobba/plugga på samma ställe. Viktiga såna personer kan även vara en före detta chef/lärare eller någon inom vården. Vill man så kan man fundera över kändisar som betytt mycket för en t ex har Elvis musik följt mig genom många år. Tyvärr är jag dålig på "nya " musiker men hoppas bli bättre på de nya och nu levande. Jag anser att det finns mycket rapp som är bra men kan inte en enda artist Var på ljusmanifestation häromdagen och det är också en minnesstund för de som gått bort pga droganvändning. Vackert med alla marschaller som ställs i en hjärtformad ring men jag skulle inte gå dit om jag inte tyckte det var viktigt att visa upp mig som representant för en förening . Helt annat, jag har städat badrummet idag men det är fortfarande lika dammigt i vardagsrummet så det finns jobb imorgon också för mig. Sköt nu om er alla vänner

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2016-11-05 22:12:49

Det var fint att du var på torget i tisdags trotts att det regnade och blåste småspik. Men viktigt att manifestera.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela