gunillalindskog.blogg.se

Strul

Publicerad 2017-02-19 20:03:00 i Allmänt,

Idag skulle jag göra mig till för min älskade sambo. Har köpt ett färdigt pizzakit och allt från början till slut gick åt helv..... ! Hur gör du Z för du gör ju dessa så goda? Jag brukar alltid misslyckas på något sätt när jag ska göra lite extra för vänner, barn barnbarn m. fl. Undrar varför, Kanske för att jag oroar mig för mycet? I onsdags lärde jag mig en hel del om ångest och föreläsningen var bra både till innehåll och framförande. Det betyder inte att jag håller med om allt för om jag förstod föreläsaren rätt så var stark oro detsamma som ångest. Ångest är för mig en otroligt starkare känsla än oro, även om oron är stark. Ångest kan man inte, eller nästan inte hantera, den bara tar över hela dig alla dina tankar och känslor vilket oro inte gör. Ångest har jag upplevt ett par gånger i mitt liv men oro åtminstone en liten sådan drabbas jag av oftare. Det är ett normalt inslag i vadagslivet. Ingen tolkning av ordet ångest, varken föreläsarens eller min, behöver vara mer fel eller mer rätt. Hörde ett samtal om Oves deltagande i melodifestivalen. Vad har han där att göra, gamle gubben! Löjligt! Behöver han pengar ? och mer i samma stil. När går åldersgränsen för att ställa upp i mellofestivalen undrar jag Vilka andra gränser för vad jag inte får göra finns det? Snart är jag 70 vad får jag inte göra då? När jag fyller 80 vad måste jag sluta med då? Ny vecka och jag hoppas att jag är fulladdad med energi efter en synnerligen lat helg

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2017-02-23 23:35:44

Vad säger du, lat helg? Jag känner stor oro för söndagkvällen kl 16 - 16:49. Oro?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela