gunillalindskog.blogg.se

Almedalen

Publicerad 2017-07-09 23:54:00 i Allmänt,

Nu är jag trött på politiker och deras snack. Jo jag tycker att politik är viktigt och intressant att lyssna på men efter en hel vecka är jag mättad för tillfället. Intressant är vilka som omfattas av begreppet utanförskap. Nu är det alla nysvenskar där alla politiker är eniga om att de inte får jobb, inte kommer in i svenska samhället och M anser samtidigt att det är förskräckligt att de lever på bidrag. För några är sedan var det långtidssjukskrivna och långtidsarbetslösa som var de som var utanför men nu lever dessa tydligen inte i utanförskap längre, för det nämns inte ett ord om dem. Det är glädjande att det ordnat sig för dessa människor för de blev ju utförsäkrade eftersom det näst intill var lag på att man skulle vara frisk efter ett visst antal månader eller ha fått jobb. Om man inte fick det var man antagligen lat och gillade att leva på bidrag. Visst är det viktigt att våra nysvenskar får jobb men det är lika viktigt att alla oavsett om du är infödd eller nysvensk har samma rätt till arbete . Om politikerna glömmer att nämna de svenskar som är arbetslösa så skapar man en motsättning och många tycker att man struntar i våra infödda. Det blir SD som tjänar på det och får snart 25 % av rösterna. Hu hemska tanke. Något bra är att alla tagit starkt avstånd från nazistpartiet och jag hoppas att de inte får komma till Gotland nästa år. Kanske Kindberg bjuder in dem till samarbete om några år, vem vet? Jag ser fram emot miljonvinsten så att jag får råd att vara fysiskt närvarande på Almedalsveckan. Tänk om vi kunde göra en vinteralmedal i Sundsvall Vore kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela