gunillalindskog.blogg.se

Idrott

Publicerad 2017-03-19 01:08:37 i Allmänt,

igår låg jag på vår soffa utsträckt med min röda sköna filt över mig och kollade skidsprinterloppen. Det måste vara ett tråkigt jobb att vara elitidrottare för det innebär träning från morgon till kväll. Jag vet inte men tror att den ena dagen är lik den andra utom när man ska tävla för då blir det lite omväxling. När du tävlar i andra länder hinner du inte se och uppleva särskilt mycket av den plats du besöker. Bara träna och tävla. Inte heller kan du ha något fredagsmys för du måste hela tiden tänka på vad du äter och hur mycket du äter och dricker. Ingen läsk och inget smågodis.Undrar om man kan ta en mjukglass? Kanske en gång om året ? Om man inte hamnar på pallen är man misslyckad och när du trött och slut och har tävlat ska du svara på en massa frågor, mer eller mindre dumma ,från journalisterna. Avundsjuk? Nej det enda jag vill ha är lika bra kondition som våra elittränare och jag tycker inte speciellt synd om dem för de har valt detta liv Jag har det bra här i vår soffa med en som killar mina fötter, med läskeflaskan nära till hands, chipsen och smågodiset intill. Det är fredagsmys det.

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2017-03-19 12:23:34

De där chipsen är nog inte så bra i soffläget. Så sluta med dem så slipper du ut i motionsspåret...

Svar: Men fredagsmys är nyttigt för själen
gunillalindskog.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela